ایده 2

ایده 2:
ساخت کمد کاشت سبزی :
بخش 1 :
بهره گیری از کمد جهت کشت گیاه در آپارتمان
بخش 2:
رشد گیاهان در خانه خود بسیار راحت تر و مقرون به صرفه تر از خرید آن ها در فروشگاه های مواد غذایی است. پونه کوهی، موسیر،  نعناع، آویشن و رزماری معمولا در خانه رشد می کنند. برای شروع کار خود، شما باید یک پنجره آفتابی که حداقل 5 ساعت نور در روز دریافت می کند در دسترس داشته باشید. برای ایجاد شرایط رشد ایده آل دمای خانه را باید بین 15 تا 21 درجه سانتی گراد نگه داشت
 کافی است یک پنجره آفتابگیر یا یک‌سری لامپ فلورسنت پرنور داشته باشید. خیلی آسان‌تر از آنچه فکر می‌کنید می‌توانید جلوی پنجره‌تان و یا زیر نور لامپ گلدان سبزی پرورش دهید .

این یک پیشنهاد باعث  صرفه جویی برای مصرف معمول سبزی خوردن در یک خانواده کم جمعیت است. این را هم خوب است بدانید که براساس تازه‌ترین آمار اعلامی از سوی بانک مرکزی قیمت انواع سبزی در یک‌سال اخیر بیش از ۸۷ درصد رشد داشته است. این را هم بدانید که سازمان جهانی خواروبـار و کشاورزی با اشاره به تولید سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن میوه و سبزی در ایران از مقام پنجمی ایران در تولید سبزی جهان پس از چین، هند، آمریکا و ترکیه خبر داده است. شاید شما بتوانید به روش‌های خانگی این رقم را افزایش بدهید!

بخش 3:

برای این کار کافی است یک کمد مخصوص  که دارای پنج قفشه  با فاصله حداکثر 50 سانتی متری از هم باشند و دارای طول و عرض یک متر باشند میتوان دست به کاشت سبزیجات کرد . این مسئله زمانی مشهود تر می شود که به جای سبزی دست به کشت گیاهان دارویی با قیمت های بالا دست زد و این را به یک اتاق کامل با چند عدد از این کمدها افزایش داد.
این کمد را میتوان با چرخ مجهز کرد تا در زمان بهار یا تابستان به بیرون انتقال داد.
بخش 4:

با این کار علاوه بر مصرف داخلی (در صورت کاشت سبزیجات) میتوان از آن برای درآمد نیز استفاده نرد . این را نیز اضافه کنید که از تسویه کنندگی و رطوبت و بوی خوشایند آن در هوا استفاده میکنید .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ایده 1