ایده 1

ایده 1 :
زباله : طلای کثیف
بخش 1 :
استفاده از دور ریزهای دیگران به اسم زباله و برای ما به عنوان فرصت برای کار و ثروت

بخش 2:
صنعت بازیافت به یک صنعت پردرآمد و پولساز در کشور‌های پیشرفته بدل شده است و این کشور‌ها زباله‌های عادی خود، از فلز و پلاستیک گرفته تا زباله‌های الکترونیکی مانند موبایل یا رایانه را بازیافت می‌کنند و از این طریق درآمد خوب و هنگفتی را به جیب می‌زنند.
فرصت طلایی :  ایران به‌رغم اینکه طبق آمار منتشرشده سالانه ۲۰‌میلیون تن زباله و پسماند در آن تولید می‌شود،‌ نتوانسته است جایگاه خوبی را در این صنعت پولساز برای خود پیدا کند.
طبق آمار‌های منتشرشده، روزانه بیش از ۵/۳‌میلیون تن زباله در جهان تولید می‌شود .طبق آمارهای جهانی،‌ در استرالیا با توجه به شرایط زمین ۷۰‌درصد پسماند دفن و ۳۰‌درصد به‌صورت بازیافت، در ایتالیا ۵۴‌درصد دفن، ۱۲‌درصد بازیافت و ۳۳‌درصد کمپوست، در ژاپن تنها سه‌درصد دفن، ۱۷‌درصد بازیافت مواد و ۷۴‌درصد بازیافت انرژی، در سوئیس یک‌درصد دفن، ۳۳‌درصد بازیافت مواد، ۵۰‌درصد بازیافت انرژی و ۱۶‌درصد کمپوست، در آمریکا ۵۴‌درصد دفن، ۲۴‌درصد بازیافت مواد، ۱۴‌درصد بازیافت انرژی و هشت‌درصد بازیافت کمپوست صورت می‌گیرد.
برای‌مثال سی سال است که کشور چین بیش از هر کشور دیگری به بازیافت کالاهایی چون بطری‌های پلاستیکی، جعبه‌های مقوایی و کامپیوتر‌های قدیمی اقدام می‌کند و به بزرگ‌ترین واردکننده زباله در جهان تبدیل شده است. طبق برخی آمار منتشرشده، ارزش بازیافت زباله در چین 40‌میلیارد دلار است درواقع، منطقه زباله‌های الکترونیکی چین 20 تن طلا در سال از لوازم الکترونیکی قدیمی استخراج می‌کرد که این میزان تقریبا برابر با 10‌درصد از استخراج طلای از معادن آمریکا است.
بخش 3:
امروز سری به سطل زباله موجود در خانه خود بیندازید آنها را بر روی یک مکان پخش و شروع به   وارسی کردن کنید. بر روی هر یک از مواد و اشیاء لحظه ای درنگ کنید و ببینید که با آنها چه میتوان کرد.  
به این فکر کنید که در هفته میتوانید از خانه خود حداقل دو هزار تومان درآمد داشته باشید و این کار را به صد واحد ساختمانی در شهر و یک منطقه روستایی با صد خانوار افزاش دهید با این کار به درآمدی بیشتر از 800 هزار تومان دست خواهید زد.
بخش 4:
این درآمد بدون احتساب ماشین الات و امکانات تخصصی است که اگر شما بتوانید آنها را تهیه کنید این درآمد خیلی بسیار میشود.




نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ